Przesilenie wiosenne

11 Sie
Przesilenie wiosenne
5 (100%) 1 głosy

Zima prawie się skończyła, wiosna nadchodzi wielkimi krokami. Czujesz się osłabiona, senna, znużona. Nie masz na nic ochoty, a twój organizm protestuje przy najmniejszym wysiłku? Prawdopodobnie dopadło cię przesilenie wiosenne i czas na kuracje energetyzującą…

Co z tym zrobić?

Najlepiej zapobiegać wiosennej apatii i już w okresie zimowym zadbać o dostarczanie organizmowi wystarczającej ilości składników odżywczych.

Trzy podstawowe zasady zdrowego stylu życia:

Dieta

Przede wszystkim powinniśmy zwrócić uwagę na dietę: w zimie bardzo istotne jest dostarczanie większej dawki witamin i mikroelementów. To właśnie one są w dużej mierze odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu, a co za tym idzie – nasze samopoczucie.

Nie zapominajmy, aby na talerzach gościła duża ilość warzyw, szczególnie surówek. Warzywa gotowane najlepiej przygotowywać na parze, tak aby nie straciły cennych składników. Przygotowany w ten sposób posiłek będzie odżywczy i o wiele smaczniejszy.

Postarajmy się ograniczyć cukier i nabiał – to złodzieje wapnia i magnezu. Do menu należy wprowadzić kiszoną kapustę, czosnek i cebulę. Te warzywa to nie tylko magazyny witamin i mikroelementów, ale również naturalne „wzmacniacze organizmu”.

Możesz również wspomagająco pić herbatę z dzikiej róży, aronii oraz soki owocowe i warzywne.

Nie zapomnij też o owocu, który w zimę powinien być stałym składnikiem twojego pożywienia czyli kiwi. Zawiera ogromne ilości witamin, soli mineralnych a także glikozydy nasercowe odpowiedzialne za pracę serca oraz posiadające właściwości tonizujące i uspokajające.

Ruch

Kolejny ważny element zdrowego stylu życia to ruch. Nie ma nic gorszego niż „relaks na kanapie” z pilotem w dłoni! Zamiast tego udaj się na krótki spacer – dotlenisz organizm, pobudzisz krążenie krwi i przy okazji spalisz trochę zbędnych kalorii.
Warto też zainwestować w karnet na siłownię, lub basen. Jeśli starczy nam konsekwencji i wytrwałości można również ćwiczyć samodzielnie w domu – wybór należy do ciebie.

Słońce

Brak naturalnego światła to również problem dla organizmu. Zimą słońca na ogół jest niewiele, dni są krótkie a więc poziom serotoniny w organizmie znacznie się obniża. Na to również jest prosty sposób: solarium. Tu oczywiście należy zachować umiar, dostosować czas i częstotliwość pobytu do rodzaju skóry. Prawdą jest, że solarium to nie to samo co słońce, ale na umiejętnie wykorzystane na pewno pomoże w podwyższeniu poziomu serotoniny.

Pobudka z zimowego snu

Zimowe chłody mogą skutecznie odstraszyć spacerowiczów i skłonić do lekkiego rozleniwienia. To oczywiście niezbyt dobre dla organizmu, ale cóż…stało się. Czasu nie cofniesz ale przynajmniej go nie marnuj!

Jeśli zauważyłaś u siebie oznaki przesilenia wiosennego to natychmiast zacznij działać! Co masz zrobić? Znowu najważniejsza jest: dieta, ruch i słońce.
Ponieważ twoje ciało potrzebuje pomocy możesz również zażywać dodatkowo preparaty wzmacniające (najlepiej musujące, np. multiwitamina).
Dobrym rozwiązaniem są też aromatyczne kąpiele ziołowe. Taka kąpiel powinna trwać 15-20 minut, a temperatura wody nie powinna przekraczać 30°C, potem najlepiej jest wziąć krótki zimny prysznic.

W walce z przesileniem wiosennym nieocenionym pomocnikiem jest sen. Aby przyniósł pożądany efekt powinien trwać minimum 8 godzin. Należy tu zaznaczyć, że ważna nie jest tylko ilość przespanych godzin, ale również pora. W łóżku powinniśmy się zatem znaleźć przed godziną 22 bowiem najmocniejszy i najzdrowszy sen trwa właśnie od tej pory do północy. Pamiętajmy o tym aby spać w pomieszczeniu dobrze wywietrzonym, w którym nie ma (lub są całkowicie wyłączone) urządzenia RTV.

Kolejny punkt to organizacja dnia. Nie róbmy wszystkiego na raz ponieważ takie działanie wprowadza chaos i powoduje stres. Postarajmy się rozplanować zadania tak, aby znaleźć kilka chwil na odpoczynek. Zacznijmy dzień od ożywczego prysznica, śniadania i (jeśli jest taka możliwość) choćby krótkiego spaceru. Dopiero potem rzućmy się w wir pracy ale z umiarem! Po pracy zaś wskazana jest kąpiel z olejkami aromatyzującymi, to pozwoli nam zostawić za sobą kłopoty dnia codziennego i cieszyć się spokojnym wieczorem.

Zadbaj o urodę!

Cera po zimie jest ziemista, zmęczona, pełna wyprysków. Możesz stosować maseczki regenerujące, domowe sposoby oczyszczania cery jednak najlepszą metodą jest wizyta w gabinecie kosmetycznym. Taka regeneracja wymaga wielu zabiegów, często dość skomplikowanych warto więc zdać się na pomoc profesjonalistów.

Twoje ciało także potrzebuje relaksu, może więc przy okazji odwiedzisz masażystę?

Rewolucja w stylu życia, choć wymaga reżimu, nie musi być nieprzyjemna. Nie potrzeba na nie wiele czasu, aby całkowicie zapomnieć, że twój rozkład dnia uległ zmianie. Z radością zauważysz za to zmiany w samopoczuciu i wyglądzie!

Wysiłek nie będzie stanowił problemu, poranki będą lekkie, a bóle głowy ustąpią jak ręką odjął. Z przyjemnością wybierzesz się na wiosenny spacer, a kto wie – może pierwszą wiosenną wyprawę rowerową?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *