Kalendarium, 19-11-2017

Poradnik zdrowia

Fakty i mity treningu siłowego dla kobiet potwierdza i obala Dorian Łomża – trener personalny z Carolina Medical Center

Fitness i Wellness

20-10-2017 19:20

Każda kobieta dba o siebie i chce dobrze wyglądać. Chce czuć się dobrze sama ze sobą, tryskać energią i być okazem zdrowia. Wbrew pozorom siłownia jest idealnym miejscem dla każdej kobiety, która chce poprawić wygląd albo po prostu być aktywną fizycznie. Trening siłowy pięknie rzeźbi ciało i zwiększa kondycję bez względu na wiek – korzyści z siłowni odczuje 18-latka i 65-latka!

więcej

EMS, czyli trening pod napięciem! Najbardziej efektywna metoda treningowa XXI wieku

Fitness i Wellness

29-09-2017 01:04

Trening EMS to innowacyjna metoda ćwiczeń, która wykorzystuje technologię impulsów elektrycznych na potrzeby sportu i fitnessu. Pozwala na budowanie kondycji, siły i utratę tkanki tłuszczowej w dużo krótszym czasie niż tradycyjne ćwiczenia. Nowa forma treningu podbija serca Polaków.

więcej

Sport to zdrowie! Ale czy wiemy, jak się odżywiać będąc aktywnym?

Fitness i Wellness

10-09-2017 00:06

W wakacje często jesteśmy aktywni i uprawiamy sport na świeżym powietrzu. Po urlopie warto kontynuować aktywny tryb życia, ponieważ ruch i wysiłek fizyczny wpływają korzystnie na prawidłowe funkcjonowanie organizmu, a także relaksują umysł. Dzięki temu efektywniej można sprostać zadaniom w pracy czy szkole. Ważne jednak, by uprawianiu sportu towarzyszyła prawidłowa dieta, która dostarczy odpowiedniej ilości energii. Należy także zwrócić uwagę na kolejności spożywanych produktów – przed lub po treningu, właściwe nawadnianie oraz uzupełnianie utraconych wraz z potem cennych substancji mineralnych. Dietetyk radzi, na co osoby uprawiające sport powinny zwrócić szczególną uwagę, i jak komponować swój jadłospis, by w pełni zadbać o swój organizm.

więcej

Co jeść przed i po treningu?

Fitness i Wellness

23-08-2017 00:45

Zbilansowana dieta i odpowiednia dawka aktywności fizycznej to podstawa zdrowia i dobrego samopoczucia. Zarówno przed, jak i po wysiłku fizycznym należy dostarczyć swojemu organizmowi odpowiednią dawkę energii. O tym, co wybrać, żeby uniknąć uczucia ciężkości i zmęczenia po posiłku mówi dr Agnieszka Kozioł-Kozakowska, Kierownik Pracowni Dietetyki Pediatrycznej Instytutu Pediatrii, UJ CM w Krakowie i ekspertka kampanii „Soki i musy – witaminy w SMART formie”.

więcej

Regeneracja po fitnessie

Fitness i Wellness

21-07-2017 10:57


W tekście znajdziecie praktyczne wskazówki: jak zregenerować organizm po wysiłku fizycznym. Przydadzą się, gdy zakończycie trening. Każda z Was sama zdecyduje, które z nich wykorzystać.

więcej

Sposób biegania

Fitness i Wellness

17-06-2017 10:30

Jestem przekonany, że bieganie to aktywność bazująca na inercji: Twoim zadaniem jest zwyczajnie biec i utrzymywać pęd. Wymaga to bardzo niewielkiego wysiłku. Pierwsze kilka kroków wprawia Cię w ruch, a potem musisz tylko utrzymać prędkość. Twoje ciało intuicyjnie dostosowuje swoje ruchy, żeby redukować zmęczenie i bóle. W ten sposób z każdym miesiącem coraz bardziej minimalizujesz wysiłek potrzebny do kontynuowania biegu.

więcej

Bieganie. Mity i przesądy. Czy bieganie zmniejsza masę ciała?

Fitness i Wellness

27-05-2017 10:27

Wiele osób sądzi, że gdy tylko zaczną biegać, waga w ich łazience będzie pokazywać coraz to niższe wyniki.

więcej

Uwaga: Kontuzje!

Fitness i Wellness

30-04-2017 00:05

Gdy za oknem robi się cieplej, a wiosenna aura zachęca budzący się po zimowej hibernacji organizm do odrobiny ruchu i powrotu do utraconej formy, coraz więcej osób myśli o aktywnych treningach na świeżym powietrzu.

więcej

Piękne nogi i pośladki

Fitness i Wellness

25-03-2017 09:26

Smukłe nogi i okrągłe pośladki to nie dar natury, a wynik codziennego treningu. Zapraszamy do ćwiczeń! Każde z nich wykonuj spokojnie, napinając mięśnie. Ćwiczenia powtarzaj przynajmniej w trzech seriach.

więcej

Dlaczego warto ćwiczyć zimą na świeżym powietrzu?

Fitness i Wellness

05-02-2017 11:11

Zima to czas, który w powszechnej opinii nie sprzyja aktywności na świeżym powietrzu. Krótki dzień, śnieg i niskie temperatury nie zachęcają do wychodzenia z domu, przez co część osób w ogóle rezygnuje z aktywności fizycznej, a pozostali wybierają ćwiczenia w pomieszczeniach. Tymczasem ruch zimą na świeżym powietrzu przynosi wiele korzyści i naprawdę warto z niego korzystać. Co nam daje?

więcej