Kalendarium, 25-03-2017

Poradnik zdrowia

powrót do listy

Jak wzmocnić włosy

Skóra

16-09-2016 09:27

Jak wzmocnić włosy
Jak wzmocnić włosy


Twoje włosy są cienkie, przesuszone, rozdwajają się? Przyczyn może być wiele – negatywny wpływ czynników zewnętrznych, nieodpowiednia dieta, stres. Co powinnaś zrobić, by zadbać o zdrowie i piękny wygląd swoich kosmyków?

Włosy są barometrem stanu naszego zdrowia, bo bardzo szybko reagują na niekorzystne zmiany w organizmie, np. niedobory witamin czy minerałów. Odpowiednio zbilansowana dieta ma ogromny wpływ na kondycję włosów. Wysokotłuszczowa i wysokobiałkowa dieta oraz słodycze są przyczyną zakwaszenia organizmu, co prowadzi do wypadania włosów, a nawet łysienia. Stają się one cienkie i łamliwe. Ich wypadanie może być oznaką choroby i warto udać się do lekarza – mówi Urszula Mijakoska, dietetyk, diet coach (osoba, która uczy świadomego spojrzenia na to, co, kiedy i po co jemy). – Na to wpływa również styl życia. Istotne jest, jak radzimy sobie ze stresem,  zarządzamy emocjami czy dbamy o systematyczną aktywność fizyczną – dodaje nasz ekspert.
W codziennej diecie nie powinno zabraknąć witamin m.in. z grupy B, białka, żelaza, wapnia, siarki, krzemionki. Zwłaszcza że stan włosów jest ściśle powiązany z wyglądem naszej skóry i paznokci. 

Nowe menu 
Zdrowa, naturalna dieta ma ogromny wpływ zarówno na metabolizm, jak i na strukturę włosów. Wystarczy więc do codziennego jadłospisu dołączyć produkty, które poprawią ich wygląd i kondycję. – Dla ich zdrowia niezbędne jest białko. Można je dostarczyć,  jedząc rośliny strączkowe: fasolę, soczewicę, cieciorkę, groch, kasze np. jaglaną, gryczaną, jęczmienną, oraz tofu, kiełki, ryby, w tym łososia, pstrąga, czy produkty mięsne, ale w bardzo ograniczonych ilościach – zaleca Urszula Mijakoska. – Do prawidłowej budowy włosów niezbędne są też minerały i witaminy występujące w cebuli, imbirze, czosnku, zielonych warzywach liściastych, brokułach, kalafiorze, kalarepie, burakach, marchwi, ogórkach, pietruszce, selerze. Nie zapominajmy o owocach takich jak: czarne jagody, jeżyny, borówki amerykańskie, maliny, oraz orzechach włoskich. Dla dobrej kondycji włosów do przyrządzania potraw niezbędna jest oliwa z pierwszego tłoczenia na zimno nierafinowana oraz picie odpowiedniej ilości wody. Polecam również soki warzywne – dodaje.

Czego należy unikać? Jedzenia typu fast food, żywności wysoko przetworzonej, nadmiernej ilości soli, kawy, napojów gazowanych i słodzonych oraz słodyczy. Można wspomóc się również dostępnymi na rynku suplementami diety. Ich skład jest tak skomponowany, by dostarczyć organizmowi niezbędnych witamin i minerałów.

– Namawiam przede wszystkim do zdrowej diety. Jeżeli ktoś wybiera suplementy, to może pić np. herbatę ze skrzypu. Dostarczy ona organizmowi krzemionki,  która wpływa na wchłanianie wapnia. Warto pamiętać, że stosowanie suplementów nie oznacza natychmiastowej poprawy. Czasami trwa ona kilka miesięcy – wyjaśnia Urszula Mijakoska. 

Właściwa pielęgnacja
Z pomocą włosom przesuszonym, łamliwym, rozdwajającym się przychodzą odpowiednie kosmetyki. Najlepiej wybierać te z najbardziej naturalnymi składnikami (keratyna, jedwab czy olejki owocowe), które nie obciążą włosów, a jednocześnie wzmocnią ich cebulki, odżywią, załagodzą podrażnienia skóry głowy. Do wyboru mamy nie tylko szampony, ale również odżywki czy maseczki, których zadaniem jest wzmocnienie włosów i ich odbudowa. 

Równie istotna jest pielęgnacja włosów cienkich i delikatnych po myciu. Nie należy trzeć ich zbyt mocno ręcznikiem i najlepiej zrezygnować z suszarki, by zminimalizować uszkodzenia struktury włosów. Jeśli nie możemy się jednak bez niej obejść, najlepiej suszyć włosy letnim strumieniem. Z kolei przed wielkim wyjściem, kiedy potrzebujemy stylizacji lokówką czy prostownicą,  dobrze jest użyć specjalnych preparatów termoochronnych do stylizacji na ciepło. Do stylizacji, podobnie jak do pielęgnacji, należy używać produktów lekkich, które  nie obciążą zanadto włosów.

Izabela Orlicz

Nasz ekspert - Urszula Mijakoska - Dietetyk, Coach. Specjalizuje się w twórczej motywacji i rozwoju osobistym. Posiada certyfikat coacha II stopnia Business Coaching ICC (International Coaching Community) w Warszawie.

Źródło: www.rossmann.pl

Czytaj też:  Włosy - Centra Wiedzy
powrót do listy
Komentarze [0] zobacz wszystkie »
Komentarze do: Jak wzmocnić włosy


zobacz także:

Naturalne substancje wspierające skórę

17-03-2017 11:12

Naturalne składniki, które pielęgmują skórę

więcej

Laserowe i chemiczne usuwanie tatuażu

15-02-2017 10:14

Ponad 3 miliony Polaków posiada przynajmniej 1 tatuaż, a 50% z nich, będzie chciało go kiedyś usunąć. Metoda laserowa lub chemiczna, dobierana jest w zależności...

więcej

Cellulit – jak się go nie pozbędziesz

23-01-2017 09:20

Tak – cellulit to prawdziwa zmora. Tak – ma go ponad 80 proc. kobiet na całym świecie. Z uwagą śledzisz wszystkie doniesienia dotyczące tego, jak się pozbyć...

więcej