Jedna filiżanka kawy nie szkodzi naszemu organizmowi! Ważne jest to w jakich ilościach ją spożywamy i o której godzinie. Filiżanka tego napoju działa pobudzająco także na pracę umysłu.
więcejDieta wydłuża życie kobiet z rakiem jajnika
Dieta bogata w warzywa i owoce, a uboga w czerwone i przetworzone mięso wydłuża życie kobiet chorych na raka jajnika.
więcejPrzeciętny człowiek powinien wypić 1,5-2 litry płynów dziennie. Herbata, kawa, kakao, napoje chłodzące, energetyzujące, a może soki... Napojów jest wiele, kuszą smakiem, kolorem. Tymczasem w każdym napoju, kryje się tajemnica. Odkryjmy ją.
więcejTrendy w zwyczajach żywieniowych Polaków.
Według raportu Ipsos "Trendy w zwyczajach żywieniowych Polaków. Edycja 2009" Polacy pozytywnie oceniają swój sposób odżywiania i wagę, gorzej stan zdrowia. Złotą zasadą zdrowego odżywiania jest niezmiennie jedzenie trzech posiłków dziennie. Niemal wszyscy jemy mięso, lubimy nabiał. Wprawdzie najważniejsze produkty w naszej diecie to cukier i białe pieczywo, ale staramy się jeść więcej warzyw, owoców, pijemy więcej wody mineralnej.
więcejMąż plus dziecko równa się więcej kilogramów
Kobiety mieszkające z partnerem i dzieckiem szybciej przybierają na wadze, niż te żyjące samotnie - dowodzą australijscy naukowcy.
więcejJak jeść, aby uniknąć miażdżycy
Aby uciec przed atakującą podstępnie miażdżycą należy jeść mniej kalorycznie, spokojnie i bez stresu. Specjaliści od żywienia zapewniają, że najskuteczniejszym sposobem profilaktyki zapobiegającej rozwojowi miażdżycy jest odżywianie się zgodnie z tzw. „piramidą zdrowego żywienia".
więcejDuża aktywność hormonu głodu - greliny, może powodować, że mimo pełnego brzucha jedzenie nadal sprawia przyjemność - wykazali naukowcy z USA
więcejOtyłość lub nadwaga w późnym wieku dojrzewania zwiększają ryzyko przedwczesnej śmierci w tym samym stopniu, co palenie więcej niż 10 papierosów na dzień - sądzą naukowcy ze szwedzkiego ośrodka Karolinska, których ustalenia publikuje British Medical Journal.
więcej
Drobnoustroje, których miliardy żyją w przewodzie pokarmowym, zdaniem amerykańskich uczonych, mogą być odpowiedzialne za to, że tyjemy. Mikroby albo ułatwiają zamianę pokarmu na tłuszcz, albo wytwarzają zbyt wiele kalorii.
Kiełki brokuła zwalczają bakterię powodującą raka żołądka
Włączenie kiełków brokuła do codziennej diety hamuje rozwój bakterii Helicobacter pylori, która zwiększa ryzyko owrzodzenia żołądka i może prowadzić do powstania nowotworu - wynika z badań opublikowanych w piśmie Cancer Prevention Research.
więcej