Kalendarium, 21-01-2018

Wiadomości



Kasze – wartościowy składnik codziennej diety

Dieta

- Kasze

21-01-2018 01:08

Świąteczne biesiadowanie za nami, a przed nami czas wprowadzania w życie postanowień noworocznych, które wiążą się również z chęcią zadbania o swoje zdrowie i sylwetkę. Aby ułatwić realizację tych zamierzeń, warto do codziennego menu wprowadzić kasze i wykorzystać ich różne rodzaje. Kasze nie tylko urozmaicą i wzbogacą nasz jadłospis o różne smaki, ale także – jak podkreśla ekspert – dostarczą porcji wartościowych składników odżywczych: witamin i minerałów oraz cennego błonnika, który dając uczucie sytości ułatwi nam przestrzeganie zasad prawidłowego żywienia.

więcej

Czy wiesz, że picie soku pomarańczowego pomaga zapobiegać wielu chorobom?

Dieta

- Sok pomarańczowy

03-01-2018 01:27

Zgodnie z rekomendacjami ekspertów, należy spożywać min. 400 g warzyw i owoców dziennie w 5 porcjach. Jedną z nich może stanowić szklanka soku, czyli ok. 200 ml. Warto sięgać po sok pomarańczowy ponieważ – jak pokazują badania – zawarte w nim składniki odżywcze pomagają walczyć ze stresem oksydacyjnym, stanami zapalnymi oraz zmniejszają ryzyko wystąpienia zespołu metabolicznego.

więcej

Sztuka jedzenia – jak nie odmawiać sobie smakołyków w Święta?

Dieta

- Jak nie odmawiać sobie smakołyków w Święta?

20-12-2017 02:03

Święta Bożego Narodzenia nieodzownie kojarzą się nam z radością z przebywania z bliskimi, upominkami i cudowną atmosferą. To także magiczny czas, w którym wszyscy zasiadamy przy wigilijnym stole uroczyście zastawionym tradycyjnymi potrawami, w których przygotowaniu uczestniczyła cała rodzina. Zapach aromatycznych przypraw i woń wigilijnych potraw wprowadzają nas w dobry nastrój i zachęcają do spróbowania zgodnie z tradycją każdego smakołyku. Jak nie odmówić sobie tych wszystkich pyszności i czuć się dobrze odchodząc od wigilijnego stołu? Radzi Katarzyna Zadka- ekspert żywieniowy w programie edukacyjnym „Żyj smacznie i zdrowo”.

więcej

Zasada pięciu minut

Dieta

- Twoje zdrowie w twoich rękach

11-12-2017 00:35

Pożywienie dostaje się z ust do żołądka w ciągu zaledwie siedmiu sekund. Czas ten jest bardzo krótki i pokazuje, jak szybko nasz brzuch może się napełnić. Niektóre osoby jedzą jak dzieci ssące smoczek: szybko do buzi i natychmiast przełknąć.

więcej

Czy wiesz ile to porcja warzyw lub owoców?

Dieta

- Owoce i warzywa

25-11-2017 00:55

Specjaliści ds. żywienia z całego świata zalecają, by każdego dnia w naszym jadłospisie pojawiło się minimum 400 g owoców i warzyw, w 5 porcjach. Niestety, Polska podobnie jak wiele innych krajów świata, wciąż boryka się z problemem niskiego spożycia tych produktów.

więcej

Z usług dietetyków najczęściej korzystają młodzi Polacy

Dieta

- Dietetyka

13-11-2017 00:29

Co dziesiąty Polak przyznaje, że w ciągu ostatnich dwóch lat korzystał z usług dietetyka lub z poradni dietetycznej. Wśród tych osób jest niemal dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn, a także trzykrotnie więcej ludzi młodych niż tych po 40-tym roku życia. Przy wyborze dietetyka najbardziej pomocne są opinie znajomych. Co trzecia konsultacja dietetyczna odbywa się online – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

więcej

Cenny składnik soku pomarańczowego, o którym mogliście nie wiedzieć!

Dieta

- Cenny składnik soku pomarańczowego

05-11-2017 02:13

Beta-kryptoksantyna – warto zapamiętać tę niełatwą nazwę. To bowiem jeden z istotnych składników odżywczych, który ma istotne znaczenie dla zdrowia i prawidłowego funkcjonowania organizmu.  Wyjaśniamy co to jest beta-kryptoksantyna, jaka jest jej rola i dlaczego jej najbardziej wartościowym źródłem jest 100% sok pomarańczowy.

więcej

O czym nie można zapomnieć planując jesienną dietę?

Dieta

- 78% badanych mam deklaruje, że dostosowuje sposób odżywiania do pory roku

14-10-2017 10:01

Zmiana pory roku oznacza także zmiany na naszych talerzach. Jesienią chętniej sięgamy po potrawy rozgrzewające, za to mniej jemy świeżych warzyw i owoców, których dostępność się zmniejsza. Jednak musimy pamiętać, że organizm każdego dnia potrzebuje odpowiedniej dawki pochodzących z nich witamin i składników mineralnych. To one chronią nasze zdrowie, zarówno teraz, w okresie obniżonej odporności, jak też w dłuższej perspektywie – przed chorobami dietozależnymi. Ekspert radzi, jak dostarczyć sobie codzienną porcję pochodzących z warzyw i owoców składników odżywczych w sezonie zmniejszonej dostępności świeżych produktów.

więcej

Dieta Europejczyków uboga w warzywa i owoce. Jak wypadają Polacy?

Dieta

- Dieta Europejczyków uboga w warzywa i owoce

07-10-2017 00:46

Warzywa i owoce powinny być istotnym elementem zbilansowanej diety – co do tego wątpliwości nie mają specjaliści ds. żywienia i dietetycy w całej Europie. Wskazania odnośnie spożycia produktów z tej grupy różnią się jednak w poszczególnych państwach. Jak pokazują dane, w większości krajów Europy rekomendacje ekspertów niestety nie znajdują odzwierciedlenia w diecie mieszkańców. Czy Polacy wpisują się w ten niepokojący trend?

więcej

Spożycie warzyw i owoców

Dieta

- Warzywa i owoce

20-09-2017 08:40

Warzywa i owoce stanowią podstawę zbilansowanej diety, a witaminy, substancje mineralne i inne bioaktywne składniki mają istotne znaczenie dla prawidłowego rozwoju organizmu. Niestety spożycie warzyw i owoców jest niewystarczające i stało się problemem globalnym. Niski poziom konsumpcji produktów z tej grupy dotyczy wielu ludzi, niezależnie od ich miejsca zamieszkania, statusu majątkowego, wieku czy płci.

więcej