Suplementy: nie stosujmy ich na zapas
Minerały i witaminy są niezbędne do życia, ale przyjmowanie suplementów nie zawsze wychodzi na zdrowie - twierdzi dr Jarosław Woroń z Zakładu Farmakologii Klinicznej Collegium Medicum UJ
więcejBoimy się "chemicznej" żywności
Większość Polaków (według CBOS 69 proc.) twierdzi, że odżywia się zdrowo. Niepokoi nas jednak dodawanie do produktów spożywczych: barwników, konserwantów oraz żywność genetycznie modyfikowana - informuje EFSA.
więcejNiezdrowa dieta źle wpływa na inteligencję dzieci
Dzieci, które jedzą dużo przetworzonej żywności, np. chipsów i słodyczy, mają nieco niższy iloraz inteligencji niż rówieśnicy na zdrowszej diecie - wynika z badań angielskich naukowców.
więcejPij dużo wody, będziesz zdrowy
Picie wody mineralnej lub źródlanej jest ważnym elementem zdrowej diety. Tymczasem, przeciętny Polak wypija dziennie niecałą szklankę takiej wody.
więcejWyniki badań zaprezentowane dzisiaj przez przedstawicieli Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie potwierdzają wyniki holenderskich badań z 2009 roku i dowodzą, że wybór produktów opatrzonych logo „Wiem, co wybieram” może mieć znaczny i pozytywny wpływ na zbilansowanie codziennej diety.
więcejRywalizacja powoduje anoreksję
Pęd do sukcesu, bardziej niż wizja idealnego wyglądu, może przyczyniać się do rozwoju zaburzeń odżywiania - donosi "New Scientist".
więcejSok z wiśni naturalnym sposobem na bezsenność
Codzienne picie soku z wiśni pomaga na bezsenność i przyspiesza zasypianie - wynika z badań opublikowanych przez Journal of Medicinal Food.
więcejNapoje energetyczne pod lupą specjalistów
Kanadyjska organizacja ochrony zdrowia Health Canada ostrzegła przed napojami energetycznymi, prosząc o przekazywanie sygnałów o niepożądanych reakcjach po ich spożyciu.
więcejDieta wysokokaloryczna sprzyja alergiom
Naukowcy twierdzą, że w "śmieciowym" jedzeniu i wysokotłuszczowej diecie, kryje się przyczyna gwałtownego rozpowszechnienia się występowania alergii.
więcejDieta ma znaczenie w profilaktyce nowotworów
Związki zawarte w śliwkach i brzoskwiniach niszczą komórki agresywnego raka piersi, oszczędzając zarazem komórki zdrowe - wynika z amerykańskich badań laboratoryjnych, o których informuje internetowy serwis EurekAlert.