Rybi tłuszcz zmniejsza ryzyko raka piersi
Naukowcy z USA na łamach pisma Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention informują, że suplementacja diety kwasami tłuszczowymi omega-3 zmniejsza ryzyko zachorowania na raka piersi.
więcejDieta. By uniknąć wielu schorzeń musimy dbać o mikroflorę jelitową
Zaburzenia w składzie mikroflory jelitowej mogą przyczyniać się do rozwoju wielu schorzeń, nie tylko układu pokarmowego, ale nawet mózgu. Dlatego powinniśmy o nią dbać już od urodzenia - podkreślają eksperci.
więcejNiski poziom witaminy D związany z ryzykiem depresji
Jak wynika z szeroko zakrojonych badań, których wyniki publikuje pismo Mayo Clinic Proceedings, niski poziom witaminy D w organizmie ma związek z wyższym ryzykiem depresji.
więcejJazda na rowerze grozi zaburzeniami seksualnymi
Częsta jazda na rowerze sprzyja impotencji u mężczyzn. Ale u kobiet może również powodować zaburzenia, np. mniejsze odczuwania bodźców seksualnych w narządach płciowych – sugerują badania opublikowane przez „The Journal of Sexual Medicine”.
Dieta może obniżyć ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera
Zmniejszenie ilości nasyconych tłuszczów i węglowodanów w diecie obniża ryzyko demencji i choroby Alzheimera u osób zdrowych - informują naukowcy z USA na łamach pisma "Neurology".
Nowa metoda wykrywania astmy alergicznej
Naukowcy z portugalskiego uniwersytetu w Aveiro zaprezentowali nową metodę wykrywania astmy alergicznej u dzieci. Jest ona szybsza i mniej inwazyjna ze wszystkich stosowanych w światowej medycynie.
więcejChińska metoda pozwala usuwać kamienie żółciowe bez konieczności wycinania zawierającego je pęcherzyka - informuje serwis "EurekAlert".
więcejWyniki badań dowodzą, że Polacy wciąż spożywają za dużo soli
Wyniki analiz przeprowadzonych na Wydziale Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie w 2012 roku dowodzą, że pomimo zmniejszenia spożycia soli dodanej o 18,4% w gospodarstwach domowych ogółem, Polacy wciąż spożywają codziennie za dużo soli. Wystarczy tylko 48 godzin, aby odzwyczaić się od nadmiernego solenia.
więcejZły stan uzębienia nie zależy jedynie od tego, co aktualnie spożywamy. Nie zależy również od ilości spożywanego cukru...
więcejPillar Implants: małoinwazyjna metoda leczenia chrapania
Pillar Implants to małoinwazyjna, bezpieczna i efektywna metoda leczenia chrapania. Zabieg wykonuje się w 20 minut, rekonwalescencja zajmuje ok. 2 dni, a optymalny efekt uzyskuje się w ciągu kilku tygodni, maksymalnie do 3 miesięcy po zabiegu. Metoda jest konkurencyjna w stosunku do innych zabiegów stosowanych w terapii chrapania
więcej