Dieta bogata w wapń obniża ryzyko raka u kobiet
Kobiety, których dieta jest bogatsza w wapń mają niższe ryzyko zachorowania na raka - informuje pismo "Archives of Internal Medicine".
Wapń w diecie obniża też ryzyko raka jelita grubego oraz innych odcinków układu pokarmowego u obu płci. Naukowcy z amerykańskiego Narodowego Instytutu ds. Raka w Bethesda (stan Maryland) przeanalizowali dane dotyczące diety i zdrowia wśród 293.907 mężczyzn oraz 198.903 kobiet. Na początku badań wszyscy wypełniali ankiety na temat ilości oraz częstości spożycia różnych produktów żywnościowych, w tym bogatych w wapń przetworów mlecznych. Sprawdzono też, czy przyjmowali suplementy z wapniem.
Stan zdrowia badanych osób śledzono średnio przez 7 lat. W tym okresie odnotowano 36.965 przypadków raka u mężczyzn i 16.605 przypadków raka u kobiet.
Okazało się, że ilość wapnia w diecie wpływała na ogólne ryzyko raka u kobiet, ale nie u mężczyzn. Wraz ze wzrostem zawartości wapnia w diecie ryzyko zachorowania pań na różne rodzaje raka spadało, ale powyżej dawki 1300 miligramów dziennie nie obserwowanego już dalszego spadku ryzyka.
Nowa metoda wykrywania astmy alergicznej
22-04-2012 17:41
Naukowcy z portugalskiego uniwersytetu w Aveiro zaprezentowali nową metodę wykrywania astmy alergicznej u dzieci. Jest ona szybsza i mniej inwazyjna ze wszystkich stosowanych...
więcej17-04-2012 19:59
Chińska metoda pozwala usuwać kamienie żółciowe bez konieczności wycinania zawierającego je pęcherzyka - informuje serwis "EurekAlert".
więcej05-04-2012 09:32
Zły stan uzębienia nie zależy jedynie od tego, co aktualnie spożywamy. Nie zależy również od ilości spożywanego cukru...
więcej