Kalendarium, 08-02-2012

Wiadomości

powrót do listy

Mąż plus dziecko równa się więcej kilogramów

Dieta

- Przegląd prasy

18-02-2010 10:35

Badania
Badania


Kobiety mieszkające z partnerem i dzieckiem szybciej przybierają na wadze, niż te żyjące samotnie - dowodzą australijscy naukowcy.

W toku badań okazało się, że kobieta ważąca przeciętnie 63 kilogramy tyła w ciągu 10 lat 9 kilogramów, jeśli miała dziecko i partnera, około 7 kilogramów, gdy miała partnera, ale nie urodziła dziecka i około 5 kilogramów, gdy nie miała ani partnera ani dziecka. Liczba samotnych kobiet z dzieckiem była zbyt mała, by dało się uzyskać wyniki istotne statystycznie.

Nie ma powodu by sądzić, że posiadanie partnera zmienia metabolizm kobiety, zatem tycie u bezdzietnych pań żyjących w związku jest niemal na pewno związane ze zmianą zachowań. Ponadto w ciągu 10 lat badań odnotowano stały wzrost masy ciała wśród wszystkich uczestniczek.

Obserwacje te nie tłumaczą jednak większego przybierania na wadze u kobiet, które przebyły ciążę. Główna autorka badań Annette J. Dobson, prof. biostatystyki na Uniwersytecie Queensland w Australii sugeruje, że w grę mogą tu wchodzić zmiany fizjologiczne.

– Organizmy kobiet mogą przystosowywać się do większej masy ciała związanej z ciążą. To może być rodzaj dostrojenia metabolicznego, które zachodzi w ciąży i które trudno odwrócić. Jest to bardziej zgodne z naszymi wynikami, niż jakikolwiek inne wyjaśnienie.


Najnowsze badania objęły ponad 6 tysięcy Australijek i trwały 10 lat, do 2006 roku. Ich wyniki opublikowane na łamach pisma „American Journal of Preventive Medicine“.

Źródło:Rynek Zdrowia



powrót do listy
Komentarze [0] zobacz wszystkie »
Komentarze do: Mąż plus dziecko równa się więcej kilogramów


zobacz także:

Suplementy: nie stosujmy ich na zapas

16-01-2012 16:33

Minerały i witaminy są niezbędne do życia, ale przyjmowanie suplementów nie zawsze wychodzi na zdrowie - twierdzi dr Jarosław Woroń z Zakładu Farmakologii...

więcej

Boimy się "chemicznej" żywności

04-08-2011 22:40

Większość Polaków (według CBOS 69 proc.) twierdzi, że odżywia się zdrowo. Niepokoi nas jednak dodawanie do produktów spożywczych: barwników,...

więcej

Niezdrowa dieta źle wpływa na inteligencję dzieci

13-06-2011 10:10

Dzieci, które jedzą dużo przetworzonej żywności, np. chipsów i słodyczy, mają nieco niższy iloraz inteligencji niż rówieśnicy na zdrowszej diecie...

więcej